Teatri Kombëtar i Operas dhe Baletit dhe Ansamblit Popullor, në kuadër të Pranverës Franceze shfaqi: Grand Opera Franceze, me pjesë nga kompozitorët Berlioz, Massenet, Saint Saëns, ekzekutuar nga Orkestra e TKOB-së, nën drejtimin e dirigjentit Jacopo Sipari, me interpretim të mezzo sopranos Vikena Kamenica. Ky program premierë, u prezantua përpara publikut mbrëmjen e 4 marsit, ora 19.00, në sallën “Tonin Harapi” të Liceut Artistik të Tiranës, “Jordan Misja”.
Dirigjent: Jacopo Sipari
Soliste lirike: Vikena Kamenica
Ekzekutoi: Orkestra e TKOB
Në program:
Hector Berlioz – Uvertura e karnavaleve, Op.9
Dirigjent: Jacopo Sipari
Ekzekutoi: Orkestra e TKOB
***
Massenet – “Werther! Qui m’aurait dit… Ces lettres!” (Skena e letrës) – Aria e Charlotte
Dirigjent: Jacopo Sipari
Soliste: Vikena Kamenica
Ekzekutoi: Orkestra e TKOB
***
Hector Berlioz – Romeo dhe Juliette, Op. 17: Pjesa II – Skena e dashurisë
Dirigjent: Jacopo Sipari
Ekzekutoi: Orkestra e TKOB
***
Hector Berlioz – Romeo dhe Juliette, Op. 17: Scherzo de la reine Mab
Dirigjent: Jacopo Sipari
Ekzekutoi: Orkestra e TKOB
***
Donizetti – Aria e Leonor: O mon Fernand – La Favorite
Dirigjent: Jacopo Sipari
Soliste: Vikena Kamenica
Ekzekutoi: Orkestra e TKOB
***
Camille Saint-Saëns – Poemë Simfonike “Phaéton”, Op. 35
Dirigjent: Jacopo Sipari
Ekzekutoi: Orkestra e TKOB
***
Camille Saint-Saëns – Bakanale nga Samson dhe Delilah
Dirigjent: Jacopo Sipari
Ekzekutoi: Orkestra e TKOB
***
Camille Saint-Saëns – “Mon coeur s’ouvre ta voix”
Dirigjent: Jacopo Sipari
Soliste: Vikena Kamenica
Ekzekutoi: Orkestra e TKOB
Përshkrim i shkurtër
Ajo që bashkon programin e këtij koncerti është periudha e romantizmit në muzikë. Kompozitorët romantikë ishin të njohur për krijimin e pjesëve unike dhe origjinale të punës muzikore nga e para pasi nuk preknin asnjë kompozim të prodhuar para tyre. Tipar që dallon muzikën romantike nga format e tjera të muzikës është aftësia për të shkaktuar emocione të fuqishme. Dhe për këtë karakteristikë, kjo periudhë krijoi një audiencë të re të dhënë pas melodive të ëmbla dhe harmonive qetësuese. Për këtë arsye, kompozitoretë e kësaj epoke, janë admiruar si gjeni në botën muzikore për shkallën më të lartë të saktësisë në ekzekutim, si dhe për talentin e tyre.
Kompozitorët
Kompozitori Hector Berlioz, jetoi dhe shkroi veprën e tij në shekullin e 18-të dhe konsiderohet si një ndër kompozitorët më romantikë, që la pas studimet e tij në mjekësi, për të ushtruar pasionin që e lidhi që në fëmijëri, muzikën. Në vitin 1938 përfundoi kompozimin e “Romeo dhe Zhulieta”, por kjo pjesë u interpretua për herë të parë më 24 nëntor të 1839 në sheshin e Bastijes. Pas shumë koncertes, Berlioz vendosi të bënte një udhëtim të gjatë nëpër Evropë në mënyrë që muzika e tij të dilte nga rrethi i ngushtë i përbërë nga miqtë e ngushtë dhe admiruesit e zakonshëm dhe pse jo, të fitonte pak popullaritet jashtë kufijve të vendit të tij. Disa nga etapat e udhëtimeve të tij nëpër Evropë ishin në : Bruksel, Berlin, Hamburg, Lajpcig, Weimar dhe Shtutgart. Në 1845 vizitoi Vjenën, Hungarinë, dhe Pragën. Në 1847 koncertet e tij vazhduan në Rusi me qëndrime disa javore në Riga, Shën Petërsburg dhe Moskë.
Jules Massenet ishte djali më i vogël i një tregtari që iu bashkua muzikës falë nënës së tij, një pianiste e talentuar amatore. Jules mori mësimin e tij të parë për piano në moshën gjashtë vjeçare. Në 1872 u vu në skenë opera e parë e madhe nga Massenet – Don Cesar de Bazan. Ajo dështoi, por oratorio “Mary Magdalene”, e kryer vitin e ardhshëm, ishte një sukses. Por një triumf i vërtetë ishte prodhimi i operas King of Lahore në 1877. Pas premierës franceze, ajo u vu në skenë në Dresden, Londër, Madrid, dhe gjithashtu në tetë teatro italiane. Një vit më pas, kompozitori u bë profesor në Konservatorin e Parisit. Me fillimin e shekullit XX, Massenet u bë i famshëm në botë – operat e tij u vunë në skenë në vende të ndryshme. Por ai ishte larg të shijuarit të lavdisë, duke parapëlqyer privatësinë e shtëpisë ndaj ngjarjeve shoqërore (kompozitori e quajti veten “një burrë nga vatra e zjarrit)” – jo gjithmonë ai merrte pjesë në premierat e veprave të tij. Përveç 34 operave, Massenet shkroi një koncert piano, një seri suita koncertesh, muzikë baleti, oratorios dhe cantatas, si dhe më shumë se 200 këngë dhe romanca.
Camille Saint Saëns, në moshën dy vjeçare, tregoi se zotëronte lëvizje harmonike të duarve në piano, si dhe një vesh perfekt. Kompozimi i tij i parë daton në 22 Mars 1839, një pjesë e vogël për piano kur ai ishte vetëm pesë vjeç. Në vitin 1840, kur ai ishte 13 vjeç, filloi studimet në Konservatorin e Parisit, për organo dhe kompozicion. Në moshën gjashtëmbëdhjetë vjeç , Saint Saëns shkroi simfoninë e tij të parë. Gjatë jetës së tij, Saint-Saëns ishte mjaft produkti; pasi shkroi simfoninë e tij të parë, ai vazhdoi me 4 koncerte piano, tre koncerte për violinë, dy koncerte për violinçel dhe 20 koncertina për solistë e orkestra. Saint-Saëns u veçua nga të gjithë kompozitorët e tjerë të asaj kohe si kompozitor i një pjese muzikale për një figurë lëvizëse (film): The Assassination of the Duke of Guise. (Vrasja e Dukës së Gizës)
Saint-Saëns njihet për melodinë e ëmbël dhe artikulimin mahnitës të lëvizjeve të dorës, gjithashtu dallohet në kompozimet e tij përdorimi i ngjyrave muzikore dhe ekspresivitetit, duke gjeneruar entuziazëm tek dëgjuesit. Ai ishte një influencë progresive edhe për kompozitorë pasues si Debussy
Dirigjent: Jacopo Sipari
Dirigjenti 35 vjeçar Italian Jacopo Sipari është diplomuar pranë “A Casella”, Konservatorin e L’Aquila-s dhe më pas ka vijuar studime të thelluara në akademitë më të rëndësishme kombëtare e ndërkombëtare. Ka qenë i ftuar në disa orkestra të rëndësishme në vendin e tij, Italinë si: ORT – Tuscany Regional Symphony Orchestra, “Abruzzo” Symphony Orchestra (ISA), Symphony Orchestra of Leçe and Salento (OLES), Puçini Philharmonic Orchestra, Bari Symphony Orchestra, Symphony Orchestra of Salerno “Claudio Abbado”, “Teatro Cilea” of Reggio Calabria Symphony Orchestra, Philharmonic Orchestra of Benevento (OFB), si edhe në orkestra ndërkombëtare National Radio and Tv Symphony Orchestra of Serbia (RTS), Qatar Philharmonic Orchestra (QPO), Istanbul National Symphony Orchestra, National Theatre Orchestra of Serbia, Tbilisi National Opera House Symphony Orchestra, National Theatre Orchestra of Cluj – Napoca, Symphony Orchestra of Zapopan (Mexico), National Symphony Orchestra of Radio and Television of Ukraine, National Symphony Orchestra of Thessalonika – Greece, National Opera House Orchestra of Azerbaijan, National Symphony Orchestra of Mexico, National State Orchestra of Plovdiv Opera House – Bulgaria, National Philharmonic Orchestra of Mongolian State, Sri Lanka National State Symphony Orchestra, Symphony Orchestra, Brasov Philharmonic Orchestra, Stara Zagora Opera House Orchestra – Bulgaria, Latvia National Opera House Symphony Orchestra, Astrakan State Theatre of Opera and Ballet.
Soliste: Vikena Kamenica