Teatri Kombëtar i Operas dhe Baletit shfaq mbrëmjen e 7 marsit,  ora 19.00, në sallën “Tonin Harapi” të Liceut Artistik të Tiranës “Jordan Misja”:

KLASIKËT NË OPERA/ DUO – MUZIKË DHOME     

Në piano: Herta Cane

Çelo: Jona Çegrani

Programi përmban sonata nga Beethoven, Prokofiev, Scriabin

Përshkrim i shkurtër                                                                                        

Kjo iniciativë artistike, është edhe një mënyrë promovimi dhe nxitje për rritje profesionale individuale, si në çdo sector, përfshirë edhe atë të harqeve. Pikësynimi është rritja solistike nëpërmjet muzikës së dhomës, që në këtë rast përfshin dhe mbështet dy elementë të rinj, të cilët sapo i janë bashkuar orkestrës së TKOB-së.  Fillimisht, muzika e dhomës i referohej një lloji të muzikës klasike që ishte kryer në një hapësirë ​​të vogël të tillë si një shtëpi ose një dhomë pallati. Numri i instrumenteve të përdorur ishte gjithashtu pak, pa një dirigjent për të udhëhequr muzikantët.  Gjatë shekullit të 20-të, muzika e dhomës mori forma të reja duke kombinuar instrumente të ndryshëm, duke përfshirë zërin.

Jeta dhe vepra e kompozitorëve

Beethoven- Mësuesi i parë i tij ishte babai, i cili vetë ishte tenor në Oborr. Edhe pse s’kishte një vesh muzikor të veçantë, dalloi talentin e të birit, të cilin u përpoq ta shfrytëzonte. Në moshën katër vjeçare e detyroi të studiojë piano deri në mëngjes – dhe shpesh për shkak të rreptësisë së tij të paarsyeshme, Bethoveni shpesh mendonte t’i braktiste studimet për muzikë. Bethoveni e dha  shfaqjen e tij të parë në moshën tetë vjeçare. Veprat e tij më të njohura janë 9 simfoni, 5 koncerte për piano, 32 sonata dhe 16 kuartetet, si dhe muzikë dhome, vepra korale dhe këngë. Megjithëse ai përfundimisht u tërhoq nga interpretimi në piano për shkak të humbjes së dëgjimit, ai vazhdoi të shkruante gjatë gjithë jetës së tij. Beethoven në fakt prodhoi disa nga veprat e tij më të rëndësishme gjatë dekadës së fundit të jetës së tij, kur ai ishte plotësisht i shurdhër. Edhe pa dëgjimin e tij, Beethoven pati një aftësi të përsosur krijimi.

Prokofiev– është një kompozitor i shquar rus dhe një personalitet me fat unik. Një burrë me aftësi të mahnitshme     që  hyri në Konservatorin e Shën Peterburgut kur ishte vetëm 13 vjeç. Një njeri që u largua nga revolucioni pas revolucionit, por u kthye në BRSS me nder dhe pa stigmën e një “mbrojtësi”.një personalitet me  një aspiratë të patundshme, të cilin vështirësitë e jetës nuk ia prishën idetë, një artist që quhet “gjeni i vetëm” i shekullit XX,  veprat e mahnitshme të të cilit kënaqin dëgjuesit në të gjithë botën. Dashuria për muzikën buroi nga  nëna që ishte një pianiste e mirë, që luante shpesh Chopin dhe Beethoven. Në moshën pesë vjeç kompozoi veprën e tij të parë – një shfaqje të vogël “Indian Gallop” për piano. Ndërsa studionte akoma në konservator, Prokofiev shkroi koncertin e tij të parë për piano, të cilin e performoi me triumf në provimin përfundimtar. Në total, ai ka pesë koncerte për piano, dy për violinë dhe një për violonçel.

Scriabin–  është kompozitori dhe pianisti rus më i njohur për simfonitë e tij dhe muzikën e pianos, të ndikuar nga misticizmi dhe idetë filozofike. Aleksandër Scriabin hyri në muzikën ruse në fund të viteve 1890. Risia e Scriabin u manifestua si në fushën e melodisë, harmonisë, strukturës, orkestrimit, ashtu edhe në interpretimin specifik të ciklit, dhe në origjinalitetin e ideve, të cilat kryesisht ishin të lidhura me estetikën romantike dhe poetikën e simbolizmit rus. Megjithë rrugën e shkurtër krijuese, kompozitori ka krijuar shumë vepra në zhanret e muzikës simfonike dhe pianos. Ai shkroi 3 simfoni, “Poema e ekstazës”, poema “Prometeu” për orkestrën, Koncert për piano dhe orkestër; 10 Sonata, poema, preludes, etudes dhe kompozime të tjera për piano. Puna e Scriabin doli të ishte në përputhje me epokën komplekse dhe të turbullt të kthesës së shekullit dhe fillimit të shekullit të ri, XX.  Tensioni dhe toni i zjarrtë, aspiratat titanike për lirinë e shpirtit, për idealet e së mirës dhe të dritës, për vëllazërinë e përgjithshme të njerëzve përshkojnë artin e këtij muzikant-filozofi, e afrojnë atë më pranë përfaqësuesve më të mirë të kulturës ruse.